donderdag 22 november 2012

DIY 'Where the wild things are' viltboekje





Bijna een half jaar geleden werd een van mijn beste vrienden papa van een lief meisje.
Toen ik op internet op zoek ging naar inspiratie voor een leuk geboortecadeau kwam ik naamboekjes uit vilt tegen. Zelf een boekje maken! Dat idee beviel me wel. Alleen wou ik er geen naamboek van maken. En dus ging ik op zoek naar iets anders. Al vrij snel kwam ik uit bij 'Where the wild things are', een van mijn favoriete prentenboeken. Een vilten versie van Max en de wild things leek me wel de geschikte eerste literatuur voor een klein meisje...
 

Na twee maanden bijna elke avond eraan gewerkt te hebben was hij dan eindelijk af en kon de trotse vader het boek in ontvangst nemen. Hieronder kunnen jullie wat foto's van het resultaat zien.

Omdat deze blog tijdens het maken van dit boekje nog niet bestond zijn er echter geen goede stap-voor-stap fotos. Maar omdat ik alsnog een tutorial wil gaan maken ben ik nu bezig met een dummy- versie om opnieuw foto's te nemen van de verschillende stappen. Zodra het klaar is zal ik de tutorial hier gaan posten.

Wat zijn jullie favoriete kinderboeken?


//Almost half a year ago one of my best friends became daddy of a cute little girl. When searching on the internet for some birth present inspiration I came across some namebooks made of felt. I liked the idea of making a felt boek, but I didn't want it to be a namebook. So when thinking about alternatives I almost immediately thought of Where the wild things are, one of my favorite children books. A felted version of Max and the wild things to me seemed like the perfect first literature for a little girl...

After two months of working on the book almost every night it was finally finished and could be given to the proud daddy. Here you can see some pictures of the book.

Because this blog didn't exist yet when I made this book, however there are no good step by step pictures of the making process. Nevertheless, I want to make a tutorial, so I am busy now with a dummy-version to still take some step-by-step pictures. As soon as the tutorial is finished I will post it here on my blog.

What are your favorite children books? //
 
Photos and felt book: ©Andrea Maassen
The felt book is based on the illustrations and story of 'Where the wild things are' by Maurice Sendak.  

Follow on Bloglovin

11 opmerkingen:

  1. Waaauw wat een prachtig boekje! Complimenten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. hihi, danke Bea :)ich hoffe, das baby wird es spaeter auch moegen.

      Verwijderen
  3. Wat een superleuk idee! Mooie banner heb je trouwens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Owww... Te lief! Zelfgemaakte cadeautjes zijn sowieso het leukst maar dit is wel heel origineel en bijzonder! Knap gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor jullie lieve reacties Stephanie en Sophie :)

      Verwijderen
  5. Wat mooi gedaan zeg!!! Gister toevallig max en de maximonsters als kraamcadeau gekocht. Doe ik heel vaak. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankje! :) hihi, dat is idd toevallig..maar het blijft ook gewoon een van de leukste kinderboeken!

      Verwijderen
  6. Wat supermooi zeg, heel knap gemaakt. De ontvangers zullen vast heel blij zijn geweest met zo'n mooi handgemaakt cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen